Info Practicar Spaans

Home Info Practicar Spaans

Met de oprichting van Spaans Taalinstituut Practicar Spaans gaat een lang gekoesterde droom van Mercedes Núñez Sández in vervulling.

De onderliggende drijfveer voor dit nieuwe project bestaat samengevat uit: enthousiasme voor het vak, in combinatie met vakkennis én de ervaring als native speaker willen inzetten ten behoeve van liefhebbers van het Spaans.

Het doel van Practicar Spaans is samen met jou de nuances van het Spaans te ontdekken, alsook bepaalde culturele aspecten van Spaanssprekende landen.

Er is sprake van missie geslaagd wanneer jíj de vertaalslag van theorie naar praktijk ervaart. Met andere woorden, als jij in concrete situaties van het dagelijks leven in het Spaans communiceert. Wordt jij verder gestimuleerd om naar een hoger niveau toe te werken?  In dat geval hebben wij eer gedaan aan: ‘Eendracht maakt macht’ , (Wanneer mensen samenwerken kan men veel bereiken).

2.1-1CRKBOWaar kun jij bij Practicar Spaans o.a. op rekenen?

  • registratie bij CRKBO (kwaliteitscode voor opleidingsinstellingen)
  • ervaren & betrokken docent (native speaker)
  • kleine groepen (max. 6 pers.)
  • privé lessen op maat
  • aandacht voor spreekvaardigheid
  • gevarieerd & communicatief lesmateriaal
  • stimulerende werksfeer
  • indien nodig, gratis en vrijblijvend intakegesprek

 

HET GEZICHT ACHTER PRACTICAR SPAANS

2.1-2Mercedes¡Hola! Mijn naam is Mercedes en ik kom uit Galicië (Spanje).

2.1-3mapa-españa

Sinds mijn komst naar Nederland in 1971 zijn de invloeden van beide landen in mij met elkaar verweven, wat ik persoonlijk als een verrijking ervaar. Dit is de reden waarom Spanje voor mij meer betekent dan zomaar een vakantieland. De band met mijn achtergrond vormt een leidraad in mijn leven: via bezoek aan familie en vrienden, reizen, studie, of door verblijven in Barcelona (o.a. 10 maanden stage), Sevilla (meerdere keren), Málaga (ruim 1 jaar).

Mijn loopbaan kort samengevat: 6 jaar in het bedrijfsleven (verschillende sectoren), waarna ik, door mijn ambitie om mij verder te ontwikkelen én met mensen te willen werken vanuit een ander perspectief,  de overstap maakte naar de hulpverlening.

Deze nieuwe ervaring bracht mij in contact met een andere doelgroep én uiteenlopende vraagstukken, waarbij begeleiden/ ondersteunen van veranderingsprocessen centraal stond.  Dit heb ik vele jaren met veel motivatie en betrokkenheid gedaan, totdat ik vond dat ik aan iets anders toe was. Wederom volgde ik mijn hart. Gedreven door nieuwgierigheid en doorzettingsvermogen rondde ik begin 2008 de opleiding docent Spaans af aan de Hogeschool van Utrecht. Hierna volgde een reeks aan ervaringen in het Onderwijs (MBO, VO en Volwasseneneducatie).

Deze nieuwe uitdaging heeft mij geleerd dat ik mijn roeping heb gevonden!

De samenwerking met studenten/cursisten vormt dé bron voor energie én inspiratie. Vanuit zowel didactisch als  pedagogisch oogpunt ben ik van mening, dat de combinatie van gevarieerd lesmateriaal én werkvormen de inhoud van de lessen en het werkklimaat ten goede komt.

Verder maak ik gebruik van de context van de lessen om reële situaties zoveel mogelijk na te botsen (via o.a. rollenspel). Het doel hiervan is de spreekvaardigheid voldoende te activeren, en op deze manier de afstand tussen theorie en praktijk te verkleinen.

Wat mij betreft: ‘Vamos a practicar juntos español’, oftewel ‘Laten we samen Spaans oefenen’.

¡HASTA LA VISTA!